Správna hygiena v ústnej dutine je základ zdravého úsmevu.

Ako často navštevovať dentálnu hygienu?

-         Záleží od stavu tvrdých a mäkkých tkanív v dutine ústnej, je to individuálne . Dá sa však povedať, že zdravý pacient, by mal absolvovať 2x ročne. Minimálne však raz za rok, to už je nevyhnutnosť. Pacient s parodontitídou raz za tri mesiace, taktiež pacienti s fixným orodontistickým aparátom, alebo s vysokou kazivosťou.

Je dentálna hygiena vhodná pre každého?

-         Áno, pokiaľ je prispôsobená, jeho zdravotnému stavu a veku.

Dentálna hygiena pre deti - odkedy je vhodná?

-         Najideálnejšie je začať sa venovať budúcim mamičkám už na začiatku gravidity, viesť ich ako sa majú, stravovať, starať o svoje zúbky a potom o ústočká novorodeniatka. Viesť najskôr rodičov o starostlivosť o detský chrup už od prvého zúbka a postupne dieťa zvykať na stomatologickú ambulanciu. Snažiť sa predísť stresu, ktorý deti môžu mať pri zubároch.

Čo ak pacient trpí paradontózou?

-  Dentálna hygiena je v prvom rade prevenciou vzniku paradontózy, ale dokáže pomôcť pri liečení aj už vzniknutého ochorenia. Pacienti s paradontózou by mali byť dôslednejší čo sa týka hygieny v ústnej dutine a absolvovať pravidelne dentálnu hygienu, ideálne aj v častejších intervaloch.

Je dentálna hygiena drahá?

-  Práve naopak dentálna hygiena vám vďaka prevencii šetrí peniaze. Pomáha predísť zápalovým ochoreniam ďasien, paradontitídy, zubných kazom a mnohým iným ochoreniam.  Zubár stojí mnoho-násobne viac a náš cenník je transparentný

Prečo je dentálna hygiena dôležitá?

-  Dentálna hygiena je najlepšou prevenciou pred všetkými zubnými ochoreniami. Pravidelným absolvovaním dentálnej hygieny a správneho čistenia zubov predídete tvorbe zubného kameňa, znížite riziko vzniku parodontitídy, ako i zubného kazu.